???


Sitter här i min ensamhet och funderar på allt mellan himmel och jord så mycket som man vill nå men som inte går över en natt.
Barnen sover så sött och A jobbar kväll så blir lätt att man funderar endel men tv:n är även på.. masterchef USA och lite ostbågar och en cola unnar jag mig...

Igår var Emelie, Vincent, Frida & Noel här.
Jag mötte upp dom och vi gick en sväng till hemljuvahem och sedan åt vi en lunch i järna centrum, påvägen hem gick vi självklart förbi lilla maräng och köpte med oss massa gott till att fika med hemma hos oss.
Gott sällskap och en massa prat blev det=) det får vi göra om tjejer och då kanske Max kan vara med så får dom stora barnen busa=)

Från det ena till det andra har en sak som stör mig och det är att allt ska vara så förbannat dyrt allt går ju upp förutom lönerna hur logiskt är det!!!!!
Man får ju inte ett skit för en 500:-
När man handlar mat så får man inte mycket för pengarna=/  Därför undrar jag va ni lägger på mat varje månad?
Jag vågar inte ens nämna hur mycket vi är uppe i för kan inte vara normalt för en barnfamilj med två blöjbarn även om det kostar mer då.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Emelie

det var jättetrevligt och nästa gång tar jag med mig Max, han kommer säkert tycka att det är jätteroligt :-)



jag tycker också att allt är dyrt.. vi brukar storhandla på willys, förut gjorde vi det alltid på ica maxi men man märker verkligen skillnaden på hur mycket mer man får om man handlar på willys, tycker vi iaf.



på mat lägger vi ut runt 4000kr, men då är det kanske någon pizza och när man äter ute inräknat, fast vissa månader blir det mer och andra mindre :-) det är så olika för oss..



kram på dig!

2011-01-20 @ 20:48:44
URL: http://mybaby.blogg.se/
Postat av: bella

Ja men det tycker jag vi kanske kan komma till er nästa gång eller så=)



Ja har hört att många tycker willys är billigare vi handlar på ica maxi men man kanske skulle testa Willys=)



Det låter ju ganska rimligt tycker jag måste bara försöka få till nått slags matschema så man vet vad man ska äta en vecka framåt annars blir det små handling hela tiden som det är nu=/



Kram!

2011-01-20 @ 21:18:34
Postat av: Linda mamma till Tindra

Vi handlar både på Willys och Ica maxi, men det är som Emelie skriver! Man får mer mat för pengarna på willys än på Ica, tycker jag! :) Nu har vi kommit fram till att det är bättre att veckohandla än storhandla för våran del:) Men lätt att det drar iväg på över 3000 per månad! Sjukt va dyrt allt blivit!!



Ses snart kanske? ;)



Pusssss



2011-01-24 @ 00:27:40
URL: http://lindaedvinsson.blogg.se/
Postat av: Bella

Oj va duktiga ni är! Helt sjuk va vi hade handlat för i dec månad:/ över 8000 å få har vi inte dragit Ica kortet hela tiden så de lär vara mer... De är denna små handling varje dag som drar iväg men vi ska oxå nu köra på veckohandling så får vi se va vi hamnar på i månaden!



Det tycker jag absolut gumman!!!

Puss

2011-01-24 @ 11:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!